歲月輕狂

歲月輕狂

2010年11月25日星期四

旅行的意义



你看过了许多美景 你看过了许多美女
你迷失在地图上每一道短暂的光阴
你品嚐了夜的巴黎 你踏过下雪的北京
你熟记书本里每一句你最爱的真理

你累计了许多飞行 你用心挑战纪念品
你蒐集了地图上每一次的风和日丽
你拥抱热情的岛屿 你埋葬记忆的土耳其
你流连电影里美丽的不真实的场景

勉强说出你为我寄出的每一封信
都是你离开的原因
你离开我 就是旅行的意义



旅行的意义,一首动听的歌;听说有人为了完成歌词里的描述,而去遍巴黎,北京和土耳其。当然,我没那么疯狂。

旅行,每个人都爱;但每个人旅行的意义,却肯定的不同。对我个人而言,没有预定schedule,睡到自然醒,白天喝杯咖啡,看看书,晚上喝杯酒,听听歌拍拍照,不用随身携带手机,就是理想的旅行。电影,音乐和书本,通常会决定了我的旅游地点。曾经因为重庆森林,而去了重庆大厦;看了三毛的书,而去了面包树的国度。这种悠长旅行,因工作及那少得可怜的年假关系,现在感觉上好像距离我好遥远似的。

旅行有好多种方式,
旅行累计了不同的感动,
旅行的惊喜,往往只是一瞬间,
旅行的回忆却是一辈子。

每个人的旅行,都有不同的意义。
至于我,旅行的越多,越能发现:家,才是旅行的最終目的地。



7 条评论:

恩妮 说...

走了越远,家反而越来越近。
我想,我旅行的意义,就是为了回家。

yeow hoay 说...

'LIKE'
Ernie: Blogspot没有"Like" button,这个"Like"是我私人给的!

arineo 说...

hi, happen to come across your blog..
nice pic and beautiful words.
I agreed that travel keeps our soul close to our home.
I still remember that when i was small, i always envy my friends who got to go to school trip but due to financial problems..i always do not dare to ask or even think to go..
But when i got the chance, i thrilled at first but usually end up crying or thinking to go back home on the first day of my trip:0
Complicated feellings..
But now i learn to enjoy my trip because by going to travel reminded me that there are always a home waiting for me to come back
And the feeling is just nice.
sorry for talking nonsense as i,m not good in expressing via words.
But u do, keep on the effort to share meaningful things that u came across.
As life is always dull and routine, i need some inspiration in life by knowing that i,m still connecting with people outside.
Good day.

ps: i work in a small place with a small social network, desparately need to know that the world is so big outside and i,m not alone:0

yeow hoay 说...

Really glad that someone did share the same thought like me. Thanks!

我是——诗韵 说...

我也是路过的。
我也是很想给你的部落隔按个'LIKE'。

刚好,我也是吉打人。
刚好,我也是稻田伴大的孩子。

多分享你的生活。你的美好。: )

JoEy 说...

now I understand how come she so near by with you..^^

匿名 说...

喜欢陈绮贞,意外地不是因为她的歌声,而是她的摄影作品里充满了对生命的热忱,对梦想的勇于实践。

第一张照片是你的家乡吗?好像明信片哦。好美。

Nelly